Ressource en auto-formation : Different models of a traction drive for an electric vehicle simulation

Various simulations of Electric Vehicles (EVs) or Hybrid Electric Vehicles (HEVs) are achieved for different objectives. In this paper, the influence of the electrical drive model is studied for simulation of an EV. Indeed, the electric machine with its associated converter can be modelled in three ...
cours / présentation
Partagez !

Présentation de: Different models of a traction drive for an electric vehicle simulation

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur, master
Durée d'exécution : 10 minutes 2 secondes
Contenu : vidéo
Public(s) cible(s) : apprenant, enseignant
Document : Document HTML
Droits d'auteur : pas libre de droits, gratuit
Mentions légales : http://lille1tv.univ-lille1.fr/page.aspx?id=mentions

Description de la ressource en auto-formation

Résumé

Various simulations of Electric Vehicles (EVs) or Hybrid Electric Vehicles (HEVs) are achieved for different objectives. In this paper, the influence of the electrical drive model is studied for simulation of an EV. Indeed, the electric machine with its associated converter can be modelled in three different ways: dynamic, static and quasi-static modelling. The studied electric machine is an induction machine. The aims of this paper are to show different effects of each model on an EV simulation and to study when each model should be used.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Transports terrestres. Transports routiers (388)
  • Environnement (363.7)
  • Ressources naturelles et énergie (333.7)

Domaine(s)

Informations techniques sur cette ressource en auto-formation

    Intervenants, édition et diffusion

    Intervenants

    Expert(s) du sujet : Tony Letrouvé
    Créateur(s) de la métadonnée : Virginie Lacaze
    Validateur(s) de la métadonnée : Virginie Lacaze

    Édition

    • Lille1.tv - Université Lille 1

    Diffusion

    Partagez !

    DIFFUSION

    Cette ressource en auto-formation vous est proposée par :
    UVED - accédez au site internet
    Sur les réseaux sociaux :

    ÉDITION

    Lille1.tv - Université Lille 1

    EN SAVOIR PLUS

    • Identifiant de la fiche
      oai:uved:UnivLille1-Traction-Drive
    • Identifiant OAI-PMH
      oai:uved:UnivLille1-Traction-Drive
    • Version
      V1
    • Statut de la fiche
      final
    • Schéma de la métadonnée
    • Entrepôt d'origine
      UVED
    • Publication
      01-09-2010

    Ressources en auto-formation sur les mêmes thèmes

    Présentation de la ressource en auto-formation Estimation of individual in-cynlinder air mass flow via periodic observer in Takagi-Sugeno form cours / présentation
    01/09/2010
    Estimation of individual in-cynlinder air mass flow via periodic observer in Takagi-Sugeno form
    Description : In this paper, we propose to estimate the individual incylinder air mass flow for a gasoline IC engine. In order to achieve this goal a periodic observer for a class of non-linear models in the discrete Takagi-Sugeno form is designed. The adopted framework to prove the stability of the observer ...
    Présentation de la ressource en auto-formation ARCHYBALD project on new HEV powertrains cours / présentation
    02/09/2010
    ARCHYBALD project on new HEV powertrains
    Description : This technical paper gives an overview of the project ARCHYBALD. The objective is to design a hybrid powertrain for a heavy vehicle, especially in the military field. The consortium consitued with L2EP, FEMTO, INRETS, BATSCAP and NEXTER allows to adress the following topics : electric machine, storage ...