Ressource en auto-formation : Line-follower robot : Simulator

Version anglaise de la ressource Robot Suiveur de Ligne - Simulateur This new simulator appears as a serious game in the field of robotics. It puts the apprentice in charge of the project management and of the feasibility study, hence anticipating several concepts and problems that the 1st nd 2nd y...
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  • DEL
  • LED
  • Langage C
  • pushbutton
  • bouton poussoir
  • pull-up
  • pull-down

évaluation, exercice - Création : 17-12-2013
Par : Filippo Fabbri, Antony Charbonnieras
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Présentation de: Line-follower robot : Simulator

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Anglais
Type : évaluation, exercice
Niveau : bac+2, bac+3
Langues : Anglais
Contenu : ressource interactive
Public(s) cible(s) : apprenant
Document : Vidéo FLV (Flash), Document HTML, Vidéo MPEG, Vidéo Quicktime, Vidéo WMV (Windows Media Video), multipart/x-zip
Droits d'auteur : pas libre de droits, gratuit
Propriété IUTenligne. Utilisation libre dans le cadre de l'enseignement en formation initiale par les enseignants des IUT. L'auteur accepte l'utilisation en formation continue : oui. Contacter le webmaster pour connaître la procédure.

Description de la ressource en auto-formation

Résumé

Version anglaise de la ressource Robot Suiveur de Ligne - Simulateur This new simulator appears as a serious game in the field of robotics. It puts the apprentice in charge of the project management and of the feasibility study, hence anticipating several concepts and problems that the 1st nd 2nd year apprentices have to face during the Study & Realization projects. It appears that this simulation activity, led concurrently with the real realization of the “Gamelle” robot, truly motivates the apprentices who can progress in the implementation of their project independently from blocking situations such as electronic board fabrication or reparation. The apprentices can test their ideas during the different phases of the project, hence theoretically verifying their validity, which seems to put the apprentices in a perspective of success and motivation.

  • Structure : atomique

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Ingénierie des matériaux (620.11)
  • Électronique appliquée (621.381)

Domaine(s)

Intervenants, édition et diffusion

Édition

  • IUTenligne

Diffusion

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AUTEUR(S)

  • Filippo Fabbri
    IUTenligne;;
  • Antony Charbonnieras
    IUTenligne;;

DIFFUSION

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ÉDITION

IUTenligne

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    oai:iutengligne.net:1355
  • Identifiant OAI-PMH
    oai:iutengligne.net:1355
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    IUTenligne
  • Publication
    17-12-2013