Ressource en auto-formation : EN-3. The role played by schools: to what extent does education contribute to sustainable development ?

Valéry Bordois discusses the rallying of history in education for sustainable development. He presents the potential obstacles, the historical materials, and the uses of such a rallying....
cours / présentation - Création : 24-04-2015
Par : Valéry BORDOIS
Partagez !

Présentation de: EN-3. The role played by schools: to what extent does education contribute to sustainable development ?

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur
Durée d'exécution : 11 minutes 35 secondes
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 173.34 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. Licence Creative Commons : Paternité, Pas d'utilisation commerciale, Pas de modification

Description de la ressource en auto-formation

Résumé

Valéry Bordois discusses the rallying of history in education for sustainable development. He presents the potential obstacles, the historical materials, and the uses of such a rallying.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Géographie et histoire (900)
  • Développement durable (338.927)
  • Éducation, enseignement (370)

Domaine(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Université Paris I Panthéon-Sorbonne, Florent ALIAS

Édition

  • UVED

Diffusion

Document(s) annexe(s) - EN-3. The role played by schools: to what extent does education contribute to sustainable development ?

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Valéry BORDOIS

DIFFUSION

Cette ressource en auto-formation vous est proposée par :
UVED - accédez au site internet
Canal-U - accédez au site internet
Canal-U sur les réseaux sociaux :

ÉDITION

UVED

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    20802
  • Identifiant OAI-PMH
    oai:canal-u.fr:20802
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Publication
    24-04-2015

Ressources en auto-formation sur les mêmes thèmes

Présentation de la ressource en auto-formation EN-6. The issue of spatial and temporal scales: the challenges facing ESD. cours / présentation
24/04/2015
EN-6. The issue of spatial and temporal scales: the challenges facing ESD.
Auteur(s) : BORDOIS Valéry
Description : Valéry Bordois is interested in the spacial and temporal scales connected to the sustainable development, with two examples: the Loire and the salmon. He evidences the need to consider the territories history to sustainably contemplate their future, but also the need to give a more global perspective ...
Présentation de la ressource en auto-formation EN-8. Mind maps in education for sustainable development cours / présentation
05/06/2015
EN-8. Mind maps in education for sustainable development
Auteur(s) : LENA Jean-Yves
Description : Jean-Yves Léna explains the mind maps, how they can be created and interpreted, et how they can contribute to an education for environment and sustainable development.